NRB

Jiří Wasserbauer: Rozvinout podnikání s UGEM mi pomohly záruky od ČMZRB

Jiří Wasserbauer-i
COSME EFSI rekonstrukce provozovny záruka
13.03.2019

Pracovat pro společnost UGO a připravovat každý den lidem zdravé ovocné šťávy zlákalo Jiřího Wasserbauera již během studií na vysoké škole. Prošel všemi různými pozicemi od obsluhy baru, přes oblastního manažera a až po provozního ředitele. Dnes je jedním z jejích franšízantů a provozuje čtyři vlastní provozovny. Dvě z nich jsou přestavěné na salaterie, v čemž mu pomohly poskytnuté záruky od Českomoravské záruční a rozvojové banky (ČMZRB).

Jiří Wasserbauer patří mezi pracovně nejstarší členy rodiny UGO, což považuje za svou výhodu. Především v době – kolem roku 2010 –, kdy cítil potřebu osamostatnit se, chtěl mít více času na rodinu a současně rozhodovat sám o svém volném čase, mu detailní znalost fungování této společnosti pomohla rozjet vlastní podnikání. „Kompletní znalost společnosti byla také důvodem, proč jsem se rozhodl jít cestou franšízy UGO ve chvíli, kdy jsem se rozhodl posunout dále od zaměstnavatele k podnikateli,“ říká Jiří Wasserbauer, majitel společnosti Fresh Live a franšízant společnosti UGO.

Nešlo však pouze o znalost prostředí a fungování firmy, začít podnikat jako franšízant přináší obecně řadu výhod. „Franšíza je podle mého názoru ideální forma začátku podnikání vzhledem k její přidané hodnotě v podobě podpory franšízanta silnou značkou,“ osvětluje důvody zvolené formy podnikání Jiří Wasserbauer a dodává: „Jedná se především o rozvoj značky a podporu franšízanta. Pokud by podnikatel chtěl investovat do vývoje značky a produktu, sám a vlastní prostředky, určitě nebude schopen fungovat tak jako nyní my s podporou od UGA.“

Rozvoj díky záruce od ČMZRB

Jiří Wasserbauer rozjel podnikání jako franšízant společnosti UGO v obchodním centru Plaza v Plzni. A protože šlo o úspěšnou spolupráci, brzy se rozhodl pro rozšíření svých aktivit o další provozovnu. „Vzhledem k úspěšné franšízové spolupráci s UGO v Plzni bylo hledání dalších cest spolupráce jasnou volbou. Současně trh v místě bydliště neumožňoval další rozvoj provozoven, proto jsme se rozhodli jít společně s UGEM i do Brna,“ přibližuje další kroky jeden z nejstarších členů rodiny UGO.

Klíčovým okamžikem pro jeho podnikání byl rok 2015, kdy se rozhodl přebudovat brněnský fresh bar na salaterii. Protože šlo o finančně náročnou investici, hledal způsob, jak dosáhnout na úvěr od některé z komerčních bank. Pomohla mu tehdy Českomoravská záruční a rozvojová banka. „Jako začínajícímu podnikateli mi záruka od ČMZRB otevřela přístup k úvěru a umožnila mi zafinancovat přestavbu provozovny,“ přibližuje roli národní rozvojové banky ve svém podnikání Jiří Wasserbauer.

Dnes díky ČMZRB a další záruce od ní provozuje již salaterie dvě. V roce 2018 totiž přestavěl fresh bar na tento komplexnější typ provozovny také v Plzni. Dokáže tak oslovit širší spektrum zákazníků. „Produkty fresh baru obsahuje i salaterie, nicméně zde je nabídka značně rozšířenější. Se salaterií můžete oslovit více potenciálních zákazníků. Průměrná útrata je zde také vyšší, protože k pití si zákazník může dát i jídlo, případně další doplňkové produkty,“ říká Jiří Wasserbauer, který dnes provozuje dvě salaterie a dva fresh bary – tři provozovny má umístěny v obchodních centrech v Brně a jednu v Plzni.

Počet provozoven poroste

V současné době se věnuje především vedení těchto provozoven a dalšímu rozvoji s nimi spojeným. Přesto i dnes se ještě stane, že se postaví za bar a obsluhuje příchozí. „Být podnikatelem znamená umět se postavit k práci na všech potřebných úrovních. Vzhledem k počtu provozoven, které nyní franšízově provozujeme, již není moc příležitostí postavit se i do provozovny, ale jsou situace, kdy musíte jít zaměstnancům případem. Bez provozních zkušeností nejde správně vést franšízovou provozovnu a tyto zkušenosti podnikatel získá jen praxí na provozu,“ říká Jiří Wasserbauer.

Ve svých budoucích plánech má jasno. „V první polovině letošního roku plánujeme otevření další franšízové provozovny. Následně bychom se chtěli začít poohlížet po dalších možnostech, především v oblasti salaterií. To ovšem bude záležet na vhodných dostupných prostorech,“ uzavírá Jiří Wasserbauer, majitel společnosti Fresh Live a franšízant společnosti UGO.

Sdílejte tento příběh

Twitter
Facebook
Linkedin

Záruka 2015-2023